Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll to top

Top

Sağlığın Oyunlaştırmayla İmtihanı

Sağlığın Oyunlaştırmayla İmtihanı
Onur Tuhta

Abbott ilaç şirketi, dünyanın yükselen değeri olan Gamification (Oyunlaştırma) yöntemini kullanarak sağlık profesyonellerinin eğitimi için, pediatri alanında hizmet veren mikro sitesinde bir uygulama alanı yaratmıştır.

Oyunlaştırmanın kullanım amacı ise, bireylerin dikkatini çekmek ve onları ödüle doğru yönlendirerek motive etmektir.

Abbott’un sağlık profesyonelleri için geliştirdiği bu uygulamada tüm çocukluk evreleriyle ilgili yayınlar ve hastayla görüşme tekniklerini içeren bölümler bulunmaktadır. Bu bilgileri de oyunlaştırmayla örtüşen 3 temel yaklaşımla tamamlamışlardır:

  1. Koşullu ilerleme: Bu yöntem ile kullanıcı sistem içerisindeki bir koşulu yerine getirmeden diğer modüllere geçemez. Sistem içerisindeki deneyimine göre içeriklere ulaşır.
  2. Hareketlerin görüntülenmesi: Kullanıcının sistem içerisindeki hareketlerini diğer kullanıcılar yorumlayabilir.
  3. Görülebilir rekabet: Kullanıcıları motive edecek rekabet unsuru kullanılmaktadır. Diğer üyeleri de sistem içerisinde kendilerini geliştirmeleri için teşvik eder.

Bu eğitimin temel amacı davranışları ve bilgiyi geliştirmeye yönelik olup, hedef kitlece katılımın artırılması amacıyla oyunlaştırma yöntemi kullanılmıştır. Bu ve buna benzer uygulamaların davranışı ve bilgiyi geliştireceği konusunda ufak şüphelerim olsa da bu metodun eğitim alanında faydalı olacağına inanıyorum.

Abbott’un sunduğu hizmet gibi tek bir alana hitap eden oyunlaştırma uygulamalarının yerinde ve amacına uygundur. Ancak geniş bir hedef kitleyi hedef alan eğitim içerikli oyunlaştırmaların riskli olduğunu düşünüyorum. Geniş kitleye ulaşmayı hedeflemek geniş bir içerik oluşturmak ve tüm kullanıcılar tarafından gerçekleştirilebilecek koşulların hazırlanması gerekmektedir. Aksi takdirde motivasyon için kullanılan oyunlaştırma katılımcılar üzerinde yük olur, kullanıcı eğitsel anlamda kendisini yeteneksiz ve beceriksiz hisseder.

Oyunlaştırmanın,  sağlık sektörü için; etkileşimli öğrenme, davranış ve bilgi gelişiminde kullanım örneklerinin artacağı aşikâr. Bu metodun işe yarayıp yaramayacağını ise zaman gösterecek.

Yorum Ekleyin